Sunday, March 11, 2007

Äänestämässä

Kävin eilen iltapäivällä täyttämässä kansalaisvelvollisuuteni. Homma hoitui kätevästi paikallisessa Civic Centerissä. Huone, jonne piti mennä oli melko hankala löytää, vaikka sinne päästyäni totesin, että olen ollut samassa tilassa ennenkin. Silloin siellä vain oli seisovapöytä ja kamarimusiikkiorkesteri. Tällä kertaa pääsin kylläkin käyttämään hissiä, jonka seinällä oli seuraavanlainen kyltti:

Sitä ennen olin saanut kuulla vastaanotossa olevalta herralta, että hänellä on ollut todella huono päivä, mutta se ei kuulemma ole minun vikani. Kertoipa vielä, että rakennuksen edessä olevat joutsenet symboloivat neljää Pohjoismaata eli Suomea, Ruotsia, Norjaa ja Tanskaa. Minulle ei ihan selvinnyt, että miksi siellä on lintuja symboloimassa Pohjoismaita, eikä mikä linnuista on mikäkin maa. Muistin kuitenkin kotiin päästyäni, että olen ottanut tuosta patsaasta kuvan joskus viime syksynä.


Kävelin sitten keskustan läpi ja sillan yli toiselle puolelle jokea katselemaan taidetta. Vanhaan myllyyn rakennettu museo oli positiivinen yllätys, olisi pitänyt saada aikaiseksi käydä siellä aiemminkin, ja pitänee palata pian. Erityisesti Vik Munizin valokuvat miellyttivät pop-taiteen ystävän silmää. Marilyniä jaksaisi kai katsella erilaisina versioina loputtomiin ja jo pelkkä kuvasarjan "Diamond Divas" nimi saa minut hymyilemään aina kun kuulen sen. Ja ylimmästä kerroksesta oli mukava katsella virtaavaa jokea ja siltoja ylittäviä junia.

No comments: