Monday, May 25, 2009

Enfin - vihdoinkin!

Pääsen sittenkin vaihtoon, mutta en siihen yliopistoon, johon suunnittelin. Maa ja kaupunki ovat kuitenkin samat. Yliopisto on Université Lille 1- Sciences et technologies. Minustapa tulee muutamaksi kuukaudeksi teekkari! Vaihtopaikka on tiedekuntamme yhdyskuntatieteiden paikka ja vastaanottavalla laitoksella opetetaan maantietoa ja sosiologiaa/etnologiaa. Jännittävää. En ole koskaan lukenut mitään edellämainituista, mutta varsinkin sosiologiaan olen halunnut tutustua.

Tämän ja edellisen postauksen välillä on siis tapahtunut sellaista, että viime viikolla minuun viimeinkin otettiin yhteyttä vaihtopaikastani (silloin Lille II: L'université de droit et santé). He ilmoittivat, että en voisi opiskella haluamiani oppiaineita kyseisessä yliopistossa, koska vastaanottava laitos on kauppatieteiden laitos ja heillä opetetaan yrityksen hallintoa, kirjanpitoa ja jotain ihmeen pankkialaa. Olin vähän kummissani, koska käsittääkseni oman alani opiskelijat ovat nimenomaan menneet Lille II:seen, koska se on oikeustieteisiin keskittynyt yliopisto. Noh, kauppatieteille sanoin ei kiitos ja aloin jo mielessäni suunnittelemaan työharjoittelua Hong Kongissa. Selailin yliopiston vaihtosivuja ja satuin kysäisemään kv-koordinaattoriltamme, josko yhdyskuntatieteiden laitoksen paikka olisi vapaana. Kahta tuntia myöhemmin minulle jo mailattiin Lille 1:stä ja vieläpä englanniksi.

Kysäisin kv-koordinaattorilta, että pitääkö minun nyt sitten suunnitelman muutosten takia täytellä jotain kaavakkeita. -Enhän ole virallisesti hakenut Erasmus-vaihtoon ranskalaiseen teekkariyliopistoon. Koordinaattori vastasi, tuo ranskalainen koordinaattori ei oikein tiedä mitään mistään kaavakkeista. Käy itse ylipiston sivuilla etsimässä sellainen Erasmus-lomake, täytä ja lähetä sille, niin on ainakin lähetetty jos joku kysyy!

10 comments:

Annimaria said...

Onnea teekkaroitumisen johdosta! Ja lupaan tehdä parhaani, jotta pääsisin käymään Lillessä sillä välin kun siellä olet!

Milla H said...

Kiitos kiitos. Voisikohan vaihdon perusteella jo hankkia tupsun hattuun? Jos en hankkis sellasta langan päässä olevaa, kun en ole kunnon teekkari kuitenkaan. Vaikka sellanen pipotupsu?

Saanko muuten muokkailla vähän tän blogin ulkoasua? Oon värkänny parin SVOL:n liittyvän blogin kanssa ja sormet syyhyäis tehdä tällekin jotain.

Annimaria said...

Juu, ihan rauhassa. Mietin itsekin samaa jossain valissa, mutta en ole saanut aikaiseksi. Joten annan sulle vapaat kadet.

Ja pipotupsu ois aika hauska. Sen vois vaikka kiinnittaa jollain hakaneulalla ja ottaa pois sitten tarvittaessa.

Milla H said...

Hahaa, varo mitä lupailet! Mulla oli tänään vika työpäivä ja jo nyt on sellanen olo, että "mitäs sitten tekis". Oikea suunnitelma olisi tehdä kandin työ, mutta sen oheen tarvitaan paljon korvaavaa tekemistä. :)

Milla H said...

Miltäs näyttää, onko liian hempeä? Mulla oli yks aika magee vesikuva, mutta se oli sen verran syksyinen, että ajattelin tällaista vehreää taustaa kesäksi.

Annimaria said...

Ihan hyvän tuo mielestäni. Mulla kyllä tulee mielleyhtymiä tiettyyn puolueeseen, mutta eipä tuo kai haittaa.

Milla H said...

Hah! Mä mietinki tuota tehdessä, että mun pitäis päästä suunnitteleen vihreille uudet sivut, kun en tykkää laittaa mitään muuta väriä kuin vihreetä. Ehkä yritän keksiä tuohon jotain toista sävyä kaveriksi. Joku murrettu oranssi, ruskea tai keltanen ehkä?

Annimaria said...

Juu, joku poltettu oranssi tai okra tai jotain sinnepain vois olla jees. Ja kun bloggerissa tietyt jutut on oransseja kuitenkin, niin sopis silleenkin teemaan hyvin.

Smörgåsbordet, un petit parfum de Suède said...

Terve !

mä oon ranskalainen tyttö, Opiskelin yksi vuosi Suomessa ja palasin ranskaan kolme viikkoa sitten (valitettavasti). En ymmärrä hyvin suomea, mutta ymmärsin että opiskelet Lillessa. Olen opiskelija Sciences po:ssa Lillessa (korkeakoulu), ja etsin Suomalaiset tuolla, puhuakseni vähän suomea "à patir de septembre". En tiedä jos voit auttaa minut löytää suomalaiset opiskelijat, se olisi ihana.

kiitos!

Anne-Sophie

Milla H said...

Hei Anne-Sophie,
En vielä opiskele Lillessa, mutta aloitan opinnot syyskuussa (vaihto-oppilaana) ja olen siellä tammikuuhun asti. Olisi mukava tavata ja tutustua. Voit lähettää minulle sähköpostia osoitteeseen milla@oranssi.org suomeksi, englanniksi tai ranskaksi (ranskaa osaan vasta vähän, mutta haluan oppia).